Covid-19 nedeniyle üyelerimiz tarafından yapılacak Mücbir Sebep başvurularında yapılması gerekenler...
Covid-19 nedeniyle hasta veya temaslı olması nedeniyle karantinaya alınan meslektaşlarımız ve sözleşmesi bulunan müşterileri mücbir sebep kapsamına alınmaktadır. Mücbir sebepten yararlanabilmek için;
• Bağlı olunan Vergi Dairesine İnteraktif Vergi Dairesi üzerinden Genel Dilekçe ile başvuru yapılmalıdır. Dilekçe ekinde test sonucu, ilgili sağlık kuruluşundan alınan sağlık raporu (e-Nabız sisteminden alınabilmektedir) ve mutlaka karantina başlangıç ve bitiş tarihlerini gösterir İlçe Sağlık Müdürlüğü yazısı eklenmelidir. İlçe Sağlık Müdürlüğü’nden alınacak karantina süresini gösterir yazı olmadan başvuru yapılmamalıdır.
• Tedavisi devam edenler, karantina / tedavi sürecinin bitiş tarihini göstermeyen belgeler ile başvurmamalıdır. Test sonucunun pozitif olduğunu gösterir belgeler başvuru için yeterli değildir.
• Başvuru ilgili Vergi Dairesi tarafından Gelir İdaresi Başkanlığı'na gönderilmek üzere Adana Vergi Dairesi Başkanlığı'na iletilmektedir. Yapılan başvurulara gecikmeksizin cevap verilebilmesi açısından başvuru belgelerinin eksiksiz olması önemlidir.
• Başvurudan sonraki birkaç gün içerisinde cevap yazısı e-Tebligat sistemi üzerinden gönderilmektedir.
Tüm meslektaşlarımızın Covid-19 tedbirlerine uymasını önemle rica eder, sağlıklı günler dileriz.
Örnek dilekçe ve diğer detaylar aşağıdadır.
Vergi Dairesine gönderilecek dilekçe örneği.
Adana İlçe Sağlık Müdürlükleri https://adanaism.saglik.gov.tr/TR,115550/ilce-saglik-mudurlukleri.html
Covid-19 ile ilgili bilgiler https://covid19.saglik.gov.tr/
TÜRMOB Covid Bilgi Merkezi http://kovid19.turmob.org.tr/